Oh boy! ...

Oh boy! Har min helg varit totally marvelous?! Yes it has, jag har ju varit i London med syster. Vi har bott på "youth hostel" som är ett sorts jättebilligt vandrarhem för ungdomar. Vårat hostel hette "St. Cristophers Village" och låg alldeles vid "London Bridge" Vi bodde OVANPÅ en bar som hette "Belushi's". Där fick vi gratis inträde och fruktansvärt billiga drinkar av de, lika fruktansvärt, söta bartender-killarna!

London är en så himla enkel stad att ta sig runt i. Tunnelbanan tar dig överallt, och människorna är så trevliga och hjälpsamma! Vi har inte hunnit med så mycket men vi har i alla fall varit på "Brittish Museum", vilket var riktigt coolt!... En GIGANTISK byggnad full med mestadels stulna objekt från tillexempel Egypten, och Grekland! Här och var fanns små söta volontär-pojkar som mer än gärna ville hjälpa till att fylla mitt söta lilla svenska huvud med kunskap om buddistiska rökelsehållare... Vad gör man inte för att förkovra sig inom våran religionhistoria?


 Nu sitter jag, nyligen hemkommen, nyduschad och belåten och konstaterar att London is my kind of town! Wanna join me next year?

Keep it goin'!
/Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0