Academic bullshit!

Bilagor, innehållsförteckning, fotnötter (jag vet att det heter fotnoter!) och annat bjäffs...!
Varför ska det vara så krångligt?! Varför ska man läsa reflektionen innan man läser observationen?! Det är inte bara fjolligt, imbecillt och tvärdumt (se där, jag fick nytta av synonymordboken till slut, högskolan hade rätt) det är onödigt också! Inte nog med att jag måste plöja igenom flera hundra sidor med teorier som skolan tycker jag ska läsa bara för att han/hon som grundade teorin är smartare än jag! Nej inte nog med det, jag får inte skriva vad jag vill hur jag vill!... Men då tycker jag såhär; högskolan kan väl skriva hela analysen då, så att den blir precis som de vill ha den...

För jag får inte tycka och ha teorier... Nä, för jag är inte vetenskapligt och akademiskt erkänd! Men det är Vygotskij och Freud! Men hur ska man kunna bli en gigant och lansera en ny teori, om man inte får grunda den?! Eller är det för att jag inte är död som jag inte får uttrycka mig som jag vill?

Levande Elin: "Nej Elin, du måste skriva om Piaget, vad säger Freud? Hur uttalar sig Vygotskij om det här ämnet?"
Död Elin: "Elin Jernberg var pinonjär inom detta ämne, hon var den som grunda de följande teori;..."

"Vad tycker Piaget?" Men inte fan vet jaaag! Fråga honom!

Nej just det! HAN ÄR DÖÖD!

Äh, bry er inte om vad jag säger, jag är bara lat.
Jag ringde till Jonas för att höra vad han hade att säga. Men jag hörde inte vad han sade för i bakgrunden hade Karin tänt eld på Oskars hår. Jamen herreguuud, inte konstigt att folk mördar sig själva!

Men lite nöjd är jag ändå, när jag sitter här nybastad med munnen full av nybakad kärleksmums som min mumsiga kärleksmamma har bakat! =)

Dagens låt: 2 atoms in a molecule - Noah and the whale (beklagar ljudkvalitén!)



Kommentarer
Postat av: LillaQvisten

Intressant inlägg :)

Det är kul och inspirerade att läsa din blogg.

/ Linnea

2009-04-22 @ 18:05:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0