Ett brev från en desertör

Hej Gud! Jag heter Elin Jernberg, är 21 år, och skulle vilja sjukskriva mig från livet ett tag.
Jag motiverar denna önskning genom att redovisa hur min dag har varit.
Jag gick upp i morse och gick till jobbet. Jag skulle jobba med Saija och Sofia idag, så förväntningarna på dagen var höga. Vi fick varor, jag började packa upp dem, jag började fundera på varför jag var så svag i ryggen. Jag gick på lunch, gick till systemet i iskylan. Glömde köpa tamponger. Kom tillbaka till jobbet och insåg att Madam Röd kommit på besök. Jag insåg härmed att min försvagade rygg berodde på mensverk. Smärtan tilltog, magen svällde upp som en ballong och tog gladeligen del av smärtan. Jag fick dryga kunder. Kravlade mig in i köket och åt tårta (som två av våra kunder och medhjälpare gett oss, det var faktiskt det roligaste på hela dagen, men roliga saker passar inte i detta brev så du får ursäkta om jag inte går in på det närmare) och knaprade värktabletter. Kravlade mig ut igen och släpade säckar. Stängde butiken. Skyndade hem till lägenheten för att hämta lite saker innan min syster kom. Min syster kom och hämtade mig. Vi åkte hem till vika. I bilen börjar jag fundera på huruvida jag låste entrédörrarna till butiken eller inte. Jag minns att Saija sade åt mig att göra det och jag minns att jag tog in prataren och... Sen sade Saija något till mig. Där blir det svart. Låste jag dörrarna?
Jag oroar mig för detta tills vi kommer hem och medan vi sitter och äter. Klockan 21.45 inser jag att jag inte kommer kunna sova utan att veta om dörrarna är låsta eller inte. Så jag åker in till stan. Ringer till Saija för att kunna hämta hennes nyckel (ifall det inte är låst). Saija svarar inte. Jag åker hem till henne. Jag går ur bilen och inser att jag inte vet var hon bor. Jag börjar leta på måfå. Jag halkar två gånger varav jag tappar mobilen vid ett av dessa tillfällen. Jag ändrar taktik och åker in till stan för att kolla dörrarna, på vinst och förlust. Dörrarna är låsta. Jag åker hemåt. Jag sätter igång radion och försöker se det positiva i situationen (att dörrarna faktiskt VAR låsta). Den imbecille klåparen till radioprataren säger "Elin i Halmstad skriver: 'Hej, här sitter jag och pluggar. Jag borde inte jag vet, men jag vill inte ha det hängande över mig och därför tar jag tag i det nu. Jag skulle vilja höra Darin med Viva la vida'.."
TACK SÅ JÄVLA MYCKET "ELIN I HALMSTAD"! Tack för att du just påminde mig om att jag har skolarbete att göra också!

Jag kommer hem, kryper ner i sängen och bloggar. Ja, och här ligger jag nu och funderar på om jag ska skynda mig att ta två Ipren innan jag får så ont i magen att jag måste sterilisera mig själv med en brödkniv.

Jag vore tacksam om du kunde svara mig snarast, Gud.

PS. Jag skull vilja önska låten I Fucking Hate You med Godsmack och dedikera den till "Elin i Halmstad". DS


Kommentarer
Postat av: Hemgren

Haha, vill du att jag ska göra hembesök hos denna Elin och bryta hennes ben? ;P Sen måste jag bara fråga, med "fick varor som jag packa upp", innefattar dessa "varor" djur?

2009-12-31 @ 05:00:59
Postat av: Elin

Haha! Ja Mattias, kan du göra det? Nej, djuren får vi på tisdagar, igår var det foder jag släpade.

2009-12-31 @ 10:58:02
Postat av: Saija

Men lilla stumpan!

Hoppas ditt nya år blir bra - Stor kram på dig!

2009-12-31 @ 17:04:47
URL: http://saija.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0