Och det var glädje och det var bekymmer

Åh, vilken underbar kväll jag hade igår! Jag träffade gamla rättviksvänner som jag saknat så. Vi var och tittade på Jaw lesson, Tallest man on earth, Frida Bokor och annat underbart! Sedan gick vi hem till mig och drack vin och myste. Det var verkligen roligt!

Usch, just nu är jag inne i en sådan period då jag inte vet vad jag vill göra med mitt liv. Jag har tröttnat lite på att plugga, de praktiska sakerna är för jobbiga (detta påminner mig om liknande blogginlägg jag gjorde i våras, när skolan var energidränerande, så det är väl mest lathet och gnäll!). Jag tittar på de äldre människorna i min omgivning, som går till samma jobb, dag efter dag, och inte gnäller! Jag har ju försökt att jobba, men jag tröttnar så fort och jag hatar hur det påverkar min kreativitet till det negativa. När kommer dagen då man bara hittar rätt? När hittar man ett jobb man vill ha, och utvecklas med under merparten av sitt liv?

Det kanske har med ålderna att göra. Just nu står jag i valet och kvalet om jag ska börja jobba i höst eller fortsätta plugga. Ta ett sabatsår liksom. Samtidigt så är det ju det här att jag är rädd att om jag börjar jobba, så gör jag det av ren lathet. För att jag inte orkar ligga två steg före och beställa böcker, kontakta CSN, fixa praktik. Jag vill inte ta beslut av lathet! Men det vore ju härlig att ha pengar också!


Tänk om ågon gammal människa bara kunde säga. "Elin, du KOMMER hitta ett jobb som du vill ha hela livet. Men inte än!"...

Nu ska jag gå och köpa en hålslagningsapparat så att jag kan få lite ordning på min byråkrati...
Sen ska jag sätta mig på Ecofiket och plugga...

Kommentarer
Postat av: Cattis

Elin! där skrev du något jag skulle kunna ha skrivit!



jag känner så igen mej! verkligen...skönt att inte vara ensam lixom.!



Men du är ung gumman så känn ingen stress



tänk på mej som är äldre och ännu inte vet vad jag vill göra med mitt liv, som velat fram och tillbax...som bara vill hitta rätt, hitta hem, börja min resa i livet lixom...

2009-12-29 @ 13:44:36
URL: http://cahtrinea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0