Normalitetens paria...

Jag somnade idag inne i personalrummet, när jag hade en kvart kvar av min lunch så släppte jag helt enkelt ner huvudet mot kroppen och somnade. DET mina vänner stavas självkontroll! Sedan gick jag ut och rensade ur en trasig frys full med tinade mygglarver, malt oxhjärta och annat som får det att vattnas i munnen, det hade antagit en flytande form och portionerade gladeligen ut sig själv över mina händer... Oh, I love my job!

Gjorde en liten paus för att, ptja inte vet jag, göra något annat, då en man/gubbe (50-årsåldern) kom fram till mig och sade "Hej, vad kul att se dig, det var länge sedan du jobbade!" jag tänkte "Okej, han känner igen mig, jag känner inte igen honom, förmodligen en helt vanlig kund!" Sedan presenterade han sig, och pussade mig på handen, medan jag (som inte blivit pussad på handen sedan jag var på språkresa i 8:an) stammade fram "E-e-ee-elin"...

Sedan ville han att jag skulle guida honom runt i reptilrummet, "Javisst!" sa jag (jag menar, det är trots allt mitt jobb)... Efter en liten introducering i skötsel av diverse djur, så fiskade han fram att jag var singel. Följden på det var att han helt sonika bjöd ut mig...

Ja, vad säger man?

Jag tycker i alla fall att det är kul att det händer något på jobbet! (Förutom att Magnus kastar blöta hundleksaker i ansiktet på mig, no offence, men en apa som skriker är inget trevligt hångel. Been there, done that, got the T-shirt!)

Kommentarer
Postat av: Oskar

Kom igen... Han heter faktiskt Sebastian!!

2009-06-25 @ 21:01:30
URL: http://aherostale.blogg.se/
Postat av: saija

Haha ni (DU) verkar ju ha det riktigt trevligt på jobbet (fast jag är borta) haha...



Nu är festivalen slut och jag har en vecka kvar att vila upp mig på! Behövligt!



Kramen!

2009-06-29 @ 10:20:55
URL: http://www.saijamerio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0