Dream a little dream (och lite från verkligheten)

Och helt plötsligt går allt i slow-motion... Man tar av sig skygglapparna och ser sig omkring, och där i mitt "omkring", där dör mina anhörigas anhöriga. Så jag är bara glad att jag finns här...

Jag är bara glad att jag kan hjäpa till...

Igår röstade jag. Mamma, pappa jag och hundarna gick till församlingshemmet för att göra ett försök att påverka det gigantiska globalväsende vi kallar världen...

Pinsamt att jag ska behöva legitimera min egen mamma! Tur att hon röstade samma som jag, annars hade jag aldrig gjort det!

Jag har börjat drömma sagodrömmar igen..
 Inatt drömde jag att jag och några kompisar hade bosatt oss i ett hus som låg utanför en by (alltsammans utspelar sig naturligtvis på medeltiden, i äkta sgoanda). En dag när jag var på väg ner till byn så  kom en jätte ridande (det var en liten jätte, fast i alla fall en jätte, det fanns stora och små) han kom galopperande på sin häst (som inte var en "jättehäst" utan en "normal" häst). Helt plötsligt ramlade han av, sedan sprang han därifrån..

Så jag sprang fram till hästen och tog den, tänkte liksom att "den får den får det bättre hos mig än hos jätten" . Jag satt upp och red därifrån.

Sedan när jag kom in till byn så hörde jag att det var en man där och letade efter sin häst. Jag föstod direkt att det var jätten. Så jag försökte gömma mig och hästen bakom en halmbal inne i en smedja. Mannen kom gående förbi och jag förstod att han skulle se oss (ja, jag hade väl inte lyckats så bra med gömmandet, om man säger så), så jag gick självmant fram och frågade "Är det här din häst?" (att mannen inte alls såg ut som jätten som fallit av hästen tänkte jag inte på... Man är ju inte speciellt logisk när man drömmer och vem vet, om det finns jättar så kan de säkert förvandla sig till människor!). Mannen sade att "nej, det är inte min häst". Sedan försökte vi åldersbestämma den och mannen sade att han ville följa med hem till mitt hus. Jag blev livrädd eftersom jag visste att jätten fortfarande fanns ute i skogen och säkert ville ha tillbaka sin häst...

Sen vaknade jag av att syster kom och var förbannad över att hon missat bussen.. Så jag skjutsade in henne till stan. Detta hade jag inte gjort om det inte var så att jag fick köra mammas ny v70!


Kommentarer
Postat av: Sandra

Jaha, nu har man lämnat falun för den här terminen och så fort man vänder ryggen till och låter dig vara några dagar så börjar du jiddra om jättar på hästar och sagobyar.. jisses..



jag måste åka å hälsa på dig så att du håller dig i verkligheten.. :)



Nu har jag i alla fall fixat min blogg så att alla kan skriva kommentarer.. kram

2009-06-08 @ 19:21:47
URL: http://nnuenblogg.blogspot.com
Postat av: Karin

Ny bil.. kul kul!

2009-06-09 @ 12:37:47
URL: http://freakbynature.blogg.se/
Postat av: Sara~Candis

Sv. Det är sant som du säger, din hund, med sitt utseende har fått en stämpel, en felaktig sådan om du frågar mig.

Stor och bred = aggressiv och farlig.

Skönt att du vet vart du har honom men tråkigt att folk inte fattar att inte alla hundar är farliga!



Tack så mycket :)

2009-06-09 @ 19:05:32
URL: http://candis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0