Ad extremum

Så, i äkta författaranda så har jag nu knutit ihop den första kursen, den första terminen på Lärarhögskolan.
Jag har insett hur intresserad jag är av hållbar utveckling.
Jag har blivit förundrad över hur många underbara människor som promenerar på jorden tillsammans med mig, människor som jag aldrig hade träffat om jag inte hade vaknat upp och insett att jag inte levde det liv jag ville ha, alltså tackar jag gudarna att jag tog beslutet att börja plugga.
Jag har ångrat att jag börjat plugga tusen gånger.
Jag har tvivlat på om jag passar som lärare.
Jag har, på grund av världens bästa VFU-handledare, insett att positiv energi och glädje är världens bästa sätt att undervisa på!
Jag har insett att jag fikar mycket (men inte FÖR mycket).
Jag har återupptagit mitt skrivande.
Jag har hatat lite, älskat mycket.

men om sommaren kom för tidigt så hörde jag henne inte
jag hörde dig smyga brevid en för alltid tickande klocka
och du såg hur jag stod som förstenad vid frihetens sinnebild
men inatt blir alla våra drömmar till religioner
så fräls mig vid en evig måne
så stoppar jag tiden
Aeternum


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0