ALLT ÄR UPPLYST!!

Det här är verkligen HEEELT sjukt! Jag sitter i friden und fröjden och tittar på Talang på tv4, och så plötsligt får denna man mig att bestämma vad jag ska ha med i min portfolio. Jag har ju länge (som vissa av er vet) ägnat mig åt att skriva estradpoesi, eller PoetrySlam, som det också heter. Vad jag vet så behöver det inte vara någon skillnad mellan PS och Spoken Word. Men men, låt oss inte snöa in på detaljer, utan komma till saken... Jag satt där i tvsoffan och såg en uppenbarelse framför mig, allt föll på plats! Så med sjumilakliv sprang jag till mitt rum, slog tån i dörren, haltade vidare i full extas över min nyfunna insperation, hämtade min välanvända anteckningsbok och satte pennan mot de linjerade raderna...

Och det som följde kan inte benämnas som annat än ren magi, varenda ord jag skrev landade som saknade pusselbitar i ett tusenbitarspussel föreställande: Min portfolio!...

Jag befinner mig i ett tillfälligt rus av total eufori, Gud den allsmäktige herren och allas våran frälsare har talat till mig och sagt "Elin, jag ger dig nyckeln, och du skall finna dörren"...

Jag har funnit DÖRREN! PÄRLEPORTEN! JAG ÄR TJENIS MED ST. PÄR!

Här kommer ni se mig om några år:
Get use to it!

Halleluja!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0