söndag

God morgon! Eller ja, god förmiddag. Men ni vet hur det är när man varit ute och druckit billig alkohol kvällen innan - dagen efter blir liksom liiite förskjuten. Men skoj var det, ATT det var! Jag träffade alla fösare och utövade trevliga lekar och annat kul.

Men herregud vad studenter förväntas dricka! ALLT handlar om alkohol, allt alkoholrelaterat är accepterat! Jag vet inte om det har med mina erfarenheter att göra - men jag kan ställa mig lite frågande till det hela. Att dricka sig full kvällen innan en föreläsning och släntra in lagom till första pausen, det är liksom okej. När jag läste en av de där "Hej och välkommen till studentlivet"-broschyrerna jag fick när jag började plugga så slogs jag av att jag som student förväntas dricka. Under någon sådan här Vett och etikett-kolumn så stod det "Se till att du hinner nyktra till innan du anländer till salstentan" Eller något i den stilen...
Behöver jag kommentera?

Det är inte det att jag är upprörd och emot detta, men jag tycker att det är ganska extremt.

Nu sitter jag och lyssnar på radiogudstjänst, tydligen.
Så nu är jag förlåten också...

Btw! Kors i taket vad jag ÄLSKAR Shakiras nya låt!




Kommentarer
Postat av: Cattis

haha vad jag tycker om dej Elin o dina knäpp grejjer: haha varför lyssnade du på radiogudstjänst! :p



det är jätte kul :p



puss på dej

2010-09-02 @ 00:40:12
URL: http://cahtrinea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0