2010. The apocalypse.

Så var det ett nytt år. 2010. Har ni gett några nyårslöften? Det gör jag hela tiden. Varje dag. Säkert en gång i timmen. Hela tiden jagar jag mina egna egenskaper och undrar huruvida det är något jag vill förändra. Fast jag tror inte att det är det som gör mig förvirrad, jag tror kruxet är att jag har större drömmar och planer än så. Jag vill förändra världen... Känns ganska meningslöst ibland. Men någon måste ju bära det lasset!

På senaste tiden har jag upptäckt att jag är väldigt dålig på att hantera folks åsikter. I vissa situationer. På det viset är jag väldigt lätt att reta upp. Jag kan konsten att låta fruktanskvärt moraltantig och idiealistisk. Det låter som att jag inte accepterar andra människors åsikter, jag dyker istället på och säger "Nej, såhär måste det vara..."

Det är inte så att jag inte accpeterar andras åsikter det är bara det att jag vill att alla ska använda sitt förnuft och förmåga att tänka "outside the box" så mycket som möjligt. Idag disskuterade jag och min vän till exempel AmandaVarDet, bloggerskan som irriterat så många människor med sina videobloggar. Min vän tycker inte om henne, hon tycker att hon ger ett otroligt puckat intryck. Jag accepterar det men jag kan inte låta bli att ifråggsätta VARFÖR.

Jag tycker att Amanda är en otroligt smart tjej, för hon har kommit på ett av de bästa sätten att synas, nämligen genom att provocera. Om det är ett kändisskap hon vill ha, så är hon på god väg att lyckas. Sedan finns det dem som tycker att hon är "oäkta", och då ställer jag mig frågan; Hur vet man vad som är äkta och vad som är oäkta, och hur vet man att HON är det? Om det är så att den tjej som står framför sin spegel och pillar med sitt hår faktiskt är samma tjej när kameran slås av, så ÄR hon äkta. Fast det är det ingen som ser!

HEEELVETEEE! Nu råkade jag backa allt så att en del av texten fösvann... Och jag orkar FAN inte skriva om... Jag hoppar direkt till slutsatsen!

Vem är JAG att avgöra vem som är äkta och oäkta? Vem är jag att bestämma vad som är en intressant person?
Amanda började blogga, folk började följa hennes videoinlägg, nu har hon blivit en karaktär! Grattis!
Och alla de som säger "vem fan bryr sig om vilka kläder hon shoppat eller hur hennes hår ser ut?" så vill jag bara säga: Ja, de som läser bloggen! Varje läsare höjer hennes statistik. Jag har inget emot att höja hennes statisktik (även om jag inte är speciellt intresserad av det hon skriver om) för hon är ingen dålig människa bara för att hon är en produkt av sin tid. Ja, hon kommer säkert vara bortglömd om fem år, men vad är det att vara upprörd över!
Alla har inte samma drömmar om vad vi vill uppnå med våran tid här på jorden. Har du rätt att se ner på en människa bara för att han/hon inte vill samma saker med sitt liv?


Kommentarer
Postat av: Saija

Helt rätt Elon, man ska passa sig för att döma någon. Jag försöker att låta bli men ibland är det svårt, speciellt med människor som tex Amanda.

ÄR hon verkligen så som på videoklippen och bloggen? Eller spelar hon bara för att hon sett hur det funkar i bloggvärlden?

Jag kan inte låta bli att störa mig på henne...

Så oäkta... Tycker jag. Sen är det ju inte alls säkert att det är så (men jag tror det)

Jag stör mig mest på att jag TROR att det är fiskande efter besökare hon beter sig som hon gör. Besökare = reklampengar.

Finns mycket att prata om ang (bla) henne, vi tar det en frukost på jobbet, svårt att förklara i textform liksom.



KRAM!

2010-01-02 @ 11:08:41
URL: http://saija.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0