Nude veritas

God kväll! Ni får ursäkta min dåliga uppdatering de senaste dagarna. Eller vadå, jag har inte uppdaterat alls. Så förlåt!

Tack så mycket för alla fina kommentarer på bilderna! Jag fick en fråga om hur jag vågar stå naken framför kameran. Jag kan bara säga så mycket att jag för ungefär ett år sedan förmodligen inte skulle kunna tänka mig att stå naken framför en kamera. Jag kan jämföra det lite med att gå upp och dansa ensam när det är lite folk på dansgolvet. Man tror att ALLA tittar och att ALLA bryr sig, men när man väl satt igång och börjat slappna av så märker man att ingen bryr sig! Jag ser inget sexuellt eller snuskigt med att klä av mig och ställa mig framför en kamera. Jag förknippar helt enkelt inte den nakenheten med sex. För bilderna associerar inte till sex. Jag gör inga utmanade poser och framhäver inte min kropp som ett sexobjekt. Detta är naturligtvis enligt mig.
 Ni kan ju själva jämföra mina bilder där jag är helt naken, och till exempel bilder där en tjej är iklädd slips och stringtrosor. 
Hon har mer kläder på sig än jag, men betyder det verkligen att bilderna blir mindre utmanande? 

Jag fann det oerhört befriande att vara naken, för det blir inte så mycket ärligare än så. Ofta när man sitter och pratar med någon så kommer jag på mig själv med att rätta till kläderna för att inte bh:n ska synas, eller att inte troskanten ska sticka upp ovanför byxlinningen. Nu fanns ingenting att rätta till, för allt syntes redan!

Sedan spelar det naturligtvis väldigt stor roll hur de andra som medverkar i fotosessionen agerar. Jag tror nog att Stefan och Elenore fann det lika "pinsamt" som jag i början, och det är okej. Man är inte van att umgås med folk på det viset, så det är klart att det känns konstig, men jag kom över det och efter ett tag så kändes det inte lika konstigt längre.

Att modella är verkligen roligt, och jag vill hela tiden utvecklas. Detta kändes som nästa naturliga steg, och jag ÄLSKADE att fota FAN (Fine Art Nude)!...

Imorgon så fyller Malin år! Vi ska ha förfest hemma hos mig, det kommer att bli NICE!
På tal om "nice", jag hittade världens roligaste samlarobjekt idag på tradera...

"Ridpiska som varit Hans Scheikes: 
Minns ni Hans Scheike ?
Hans Scheike är sektledaren som hade utövade smiskterapi på sina medlemmar, än idag förespråkar han smisk som ett naturligt inslag i livet.

Nu kan du köpa en av piskorna han använde i när han bodde i Ljusnarsberg på 1980 talet.

Äktheten i piskans ursprung är intygat.

Lycka till med budgivningen.

Vinnaren betalar i förskott till bankkonto, eller vid avhämtning."


Ridpiska som varit Hans Scheikes

Så nu vet ni vart man hittar den.
Godnatt!


Kommentarer
Postat av: Elin.K

Elin, elin... bra svarat.. Slips och string är mer utmanande sexigt än helt naket.. JAG menade absolut att bilderna var fina... Oavsätt, skulle jag nog aldrig våga.. Men härligt att du gör det.. för det blir ju otroligt bra bilder!!! ★Elin

2010-01-08 @ 09:02:17
URL: http://metrobloggen.se/viii
Postat av: Saija

Haha, jag har varit på hans gård! Eller ja, inte på det sättet, men vi åkte förbi och då var vi ju tvungna att "tjuvkika" in på gården. Hans åsna lät förfärligt högt (och kul!)

Hahaha....

2010-01-08 @ 20:45:39
URL: http://saija.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0