Vit flagg

Jag går ner i tvättstugan - iförd mina senapsgula haremsbyxor och farfars gamla flanellskjorta.
Inte ett ont anande går jag in igenom dörren som som för mig i tvättsugans "starkaste överlever-mentalitet"...
Där står hon; brun som ett något övervärmt tacoskal (jag vet det, för häromdagen råkade jag, ja ni fattar!).

Tant Tyrannosaurus: "HUR kan man lämna tvättstugan i ett sådant skick!? Skitig tvätt, tvätt ÖÖÖÖVERALLT!"
Jag: "Eh ja, det är inte min tvätt, elleralltså... alltså, jag tog ner den torra tvätten som hängt här i flera dagar för att få plats med min"
Tant Tyrannosaurus: "Ja, men jag syftar väl inte på DIG heller!! VARFÖR tar man inte bara BORT sin tvätt när den är TORR!?"
Jag: "Eh, jag vet inte."
Tant Tyrannosaurus: "Jag har FEM sådana här (viftar med en blå IKEA-kasse) fulla med tvätt, vi har varit i Thailand i fem månader!! Jag herregud, jag blir så ledsen när det ser ut såhär..."

Jag går in i torkrummet (som inte är ett torkrum, utan ett förråd), hämtar min tvätt och går upp. För när det gäller att överleva tvättstugans hierarki så är det bäst att hålla sig på sin kant med exemplariskt föredömme.


Kommentarer
Postat av: Carl

Tvättstugemaffian...har jag aldrig stött på själv...tack å lov :-)

2010-03-31 @ 13:20:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0