101012

"Varför jag icke skriver? - Du kan fråga så, och är ändå en lärd! Du borde kunna gissa, att jag mår bra, det vill säga kort och gott, jag har gjort en bekantskap, som närmare angår mitt hjärta."
-  Ur Den unge Werthers lidanden av J.W. von Goethe
Ja, jag kan faktiskt inte beskriva det bättre. Hoppas att det går bättre för mig än för unge Werther i alla fall. Haha.
Det har hänt en hel del den senaste veckan. På många plan. Jag ska börja ha egna lektioner på praktiken nu! Jag ska ta hand om HELA litteraturhistorieavsnittet med eleverna - från antiken till postmodernismen. På sex veckor (två lektioner i veckan) ska jag gå igenom det viktigaste som hänt från 800 f.Kr. (ja FÖRE kristus) fram till idag. Det ska bli så himla kul, jag är jättenervös!
Den 5:e november ska jag testa att göra Stand-up på Arenan här i Falun. Så ni som vill visa ert stöd kan ju alltid komma dit. Det ska också bli grymt spännande!
Jag ska försöka bli bättre på att uppdatera - jag skäms nästan lite över att kalla mig bloggare.
PÅ TORSDAG KANSKE JAG SKA DANSA!

Kommentarer
Postat av: Saija

Vilken tid??

2010-10-12 @ 19:38:51
URL: http://www.saija.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0