And I can't think of right words to say

Hela vägen hem smakar jag på ordet som kan vara skillnaden mellan lycka och misslycka. Har jag äntligen hittat det ord som dolt sig i kulisserna hela mitt liv?

Nu har jag lagt min ros på farmors kista, sagt några väl valda ord, druckit kaffe och pratat minnen. Sådant som man gör på en begravning. Befogad sorg kallas det - och jag bugar för att jag har koll på mina reaktioner, jag får vara ledsen. Ändå fällde jag inte en tår. För de sparas som guld i ett kassavalv.

Jag kompromissade idag, och det gick bra. Ändå blir jag äcklad av min själv - för jag vill så väl. Och jag vill så gärna. Nu har kassavalvet öppnats. Ka-ching.

Snälla Gud och alla Änglar, det finns en flicka som behöver er nu.
En flicka som är stark, men lite ledsen.

Vem som än frågar: Ja, den är din. Mest din.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0