Imbeciller!

Bloggar lite, såhär natten till söndag. Sweet sunday. Jag hade jättemycket jag ville skriva om tidogare ikväll, men det försvann - tillsammans med vinet i glaset. Elin har varit hemma hos mig och vi har lagat otäckt god mat, kyckling med pasta och ädelostsås - müms!
Hur som helst så kan jag berätta att jag hatar Högskolan Dalarna sådär lite hetare och mer intensivt än annars. De har börjat med en massa nya regler, har man börjat plugga på lärarprogrammet en viss termin så måste man läsa en viss kurs, och så vidare. Jag är inte berömd för min förmåga att förstå krångliga reglement, så i höstas när det började bli dags att söka till vårens kurser så jag tänkte: "Jag ringer till studievägledaren, så är jag säker på att jag söker rätt kurs, jag menar man kan väl inte få bättre hjälp än av studievägledaren, i just den här frågan"
Sagt och gjort, jag ringde till *** ****** och frågade henne om jag skulle läsa "Litteraturvetenskap 2" eller den nya kursen "audiovisuella studier", hon sade att jag skulle läsa Litt.vet, men sprang för säkerhets skull och dubbelkollade med någon annan, kom tillbaka och sade att det var tur att hon dubbelkollat "Du ska läsa Aud.viss"
Okej, jag sökte den...
Blev erbjuden en timanställning på Lugnetgymnasiet, som svensklärare. Sade att jag måste anpassa deras schema med mitt kursschema, blev vänligt mottagen... Tackade "ja".
Igårkväll fick jag veta (av en kurskamrat!) att jag ska läsa Litt.vet 2. Hon skulle också läst aud.viss. men hade fått ringa till en studiekoordinator och få det ändrat. Så jag ringde också dit, för att dubbelkolla - och naturligtvis - jag har blivit lurad att söka fel kurs. Jag ska läsa litt.vet. har inte beställt någon litteratur, har ett helt annat schema än det schemaläggarna på Lugnetgymnasiet anpassat sig till.
Tror ni Högskolan Dalarna får lida för det? NEJ! det får JAG göra. Jag vet faktiskt inte vad jag ska ta mig till. jag har ingen koll på den nya kursen och är heligt förbannad! Jag har gjort allt by the book och får ändå bära hundhuvudet för det här.
Nu ska jag snart gå och lägga mig i alla fall, Natti!

Kommentarer
Postat av: Madde

Hamnade här då jag googlade runt på fler som är förbannade på högskolan Dalarna. Jag likt dig har också blivit lurad på samma punkt. Jag tycks ju uppenbarligen inte har någon koll alls. Förutom de så tycks vissa seminarieledare på högskolan vara rena rama Hitler light. Jag sökte först för grund tidigare, men sen efter tal med studievägledaren fick jag rådet att byta till grund senare, läste littvett II (3 kurser) i höstas och läser 1 kurs nu i vår som blir klar på fredag. Nu fick jag dock veta att jag ska läsa audiovisuella studier istället. Så nu står jag här med 1 termin helt i onödan. 1 termin med CSN, är så förbannad. Så ska byta till grund tidigare istället IGEN. Men ändå, mitt csn börjar ta slut jag får nu läsa dubbla kurser 80 poäng för denna termin, är helt jävla slut pga deras slarv.



Så lämnar en rad, du är alltså inte ensam.

2011-02-22 @ 09:40:45
URL: http://www.saramadeleine.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0