Sju dagar per år, och idag.

Åh dessa ljuva dagar av små vuxenbestyr och kaffepauser! Jag håller på och flyttar ut till Hosjö nu, och jag säger som jag alltid har gjort: Det är tur att man glömmer bort hur fruktansvärt äckeltråkigt det är att flytta, annars hade man aldrig flyttat! idag har jag tagit tag i lite pappersarbete (det vill säga, satt in papper i pärmen eftersom jag äntligen hittade hålslagaren när jag packade ur en byrålåda. HURRA!) jag har även varit till kopparstaden, nästan i onödan. Just nu är jag lite irriterad på att jag inte får tag på han som har lägenheten nu, han sade att jag skulle få börja flytta in den 23:e - nu tänkte jag fråga om jag får börja flytta in några dagar tidigare. Men han svarar inte!

Jag har i alla fall hunnit med att bli månadsstödjare åt Rädda Barnen också, jajjemänn! Jag tycker liksom att femtio kronor i månaden är helt okej för att bibehålla sin plats i himlen. jag skänker ju dessutom pengar till Amnesty varje månad också, även där femtio kronor. Jag var så nöjd med min bedrift att jag tyckte jag förtjänade lite nya kläder inför skolstarten, Så jag gick in på HM och hittade jättefina kläder. Sedan gick jag till myrorna och köpte lite böcker. Jag har blivit besatt vid att ha gamla klassiker hemma, så idag kom jag över bland annat Vilhelm Mobergs "Rid Inatt" och Selma Lagerlöfs "körkarlen, banlyst". Det känns likom bra att ha de böckerna i bokhyllan. Pretto, jag vet.

Snart ska jag hem till Kim och firat att han har fått ett till jobb! Och JAG ska få välja film! (det händer inte speciellt sällan att jag får göra det, men ändå!)

Kolla det här förresten! Sedan kan ni ha lite ångest för att ni inte varit på Medeltidsveckan.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0