My winter

Jag har alltid så svårt att veta hur jag ska börja mina blogginlägg. De kommer på något sätt att spegla hela det första stycket av texten. Idag kan jag börja med någon av följande fraser:
" Åh, dessa underbara dagar av inre harmoni"
"Gråten är nära när jag tänker på lyckan jag känner över att se mitt liv från toppen av tornet."
eller
"Lyckan i att befinna sig i den sinnesstämmning som jag gör just nu, ligger i att veta att det kommer bli ännu bättre!"

Ni kan få välja själv hur det ska börja, jag tänker bara fortsätta...

För äntligen känner jag att jag hittat de tågräls som kommer föra mig mot något konstruktivt, eller snarare harmoniskt. Min KBT-terapi har gett mig en plats där jag kan arbeta med den emotionella smörja som hindrar mig från att koncentrera mig på allt annat och -  herregud mina älskade vänner - jag tror faktiskt att jag kommer klara av det! Jag har äntligen börjat njuta av att ha kontroll över mina studier, för jag har äntligen funnit ro till att kunna koncentrera mig på dem. För första gången känns det som att jag inte bara kommer att överleva, utan faktiskt leva och utvecklas!

Älskade, älskade farfar, du min förebild och pelare. Saknaden efter dig blir större och större, men samtidigt lättare och vackrare att erfara!

Imorgon ska jag börja träna, så att jag får en kropp som utstrålar samma hälsa som min sinnesstämmning gör!


Kommentarer
Postat av: Cattis

äntligen Elin:) jag blir så glad av att läsa detta:)



jag längtar oxå efter att få må som du gör nu, men det kommer, och snart hoppas jag, bara jag får en tid bokad snart så:)



vad kostar det hos henne som du går?

2010-02-02 @ 16:11:10
URL: http://cahtrinea.blogg.se/
Postat av: Liza

haha Elin du låter som Mia Törnblom.

Snart börjar du väl använda ordet "tuff" och "fräck" när du beskriver ett klädesplagg också.

2010-02-02 @ 21:35:17
Postat av: solace

Heja!!!

2010-02-20 @ 20:27:58
URL: http://solacement.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0