Lite lättnad och lite tragedi...

Portfolion börjar liksom ta form nu. Den blir nog riktigt snygg! Jag måste kompensera det dåliga innehållet genom att pimpa utseendet rejält. Nu ska jag snart åka in till stan och träffa min studiegrupp, vi har en uppgift att göra, en uppgift som ingen riktigt har koll på, som vanligt! Känns som att vi kommer skratta bort stor del av tiden, blir ju lätt så när man umgås med underbara människor.

På tal om underbar! Igår var jag på Tyllsnäs och buggade, premiärkvällen för sommaren. Zlips spelade, lika bra som alltid. Melissa sjöng, hon var lika vacker som vanligt. Vilken kvinna! För att citera Oskar: Mrrrooow!...

Åh, det känns så skönt att snart vara färdig med skolan! Det ska till och med bli roligt att jobba, men det är för att jobbet blir "något annat" Förra sommaren och sommaren innan den, så jobbade jag ju på Djurmagazinet alla fyra årstider, då blev det ganska tröttsamt, eftersom sommaren inte blev något undantag. Men nu Känns det riktigt bra!

Här ska ni få en riktigt bra låt, den handlar om Riccardo Campogiani, som blev ihjälsparkad av jämnåriga ungdomar den 6:e oktober 2007. Med jämnåriga menar jag 16 och sjutton år gamla... Arga barn som tar rättvisan i egna händer och bestämer vem som ska få leva och vem som ska dö. 

Spring Ricco - Florence Valentin




Melissa Horn har också gjort en låt om Riccardo, tyvärr hittar jag den inte på YouTube. Men för er som har Spotify så kan jag tipsa om hennes låt "Kungsholmens hamn"...

Ha det bra!

Kommentarer
Postat av: Liza

och VEM tipsade dig om den? Förresten så har du stavfel...som vanligt!

2009-06-03 @ 16:04:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0