I mitt huvud får alla fåglar flyga fritt!

Dags att sammanfatta dagen. Malin ringde och väckte mig klockan 09.00, efter en natt med sjuka drömmar*, inte otäcka eller så, bara jättestressade. Jag ville egntligen inte gå upp men insåg att jag aldrig skulle förlåta mig själv om jag inte gjorde det. Så jag masade mig upp och gick till biblioteket, fick tag på ALLA böcker jag ville ha! Bland annat, Den vilda bebiresan, kattresan, Eva & Adam, Vem ska trösta Knyttet osv. Så idag har jag läst Robinson Kruse hela dagen.

För er som inte har läst den så kan jag ge er en kortfattad genomgång (nu har jag ju inte läst hela men anyway)
Robinson är en bortskämd pojke som hellre leker än går i skolan, så han lär sig ingenting. En dag så vill han upptäcka världen, så han rymmer från sina föräldrar och sticker ut på havs, blir skeppsbruten, fixar ett drägligt liv i bästa Macgyver-anda (kan plötsligt allting inklusive att skriva hjälpmeddelanden på latin), skäms för att han har sårat sina föräldrar samt för att han inte lagt manken till i skolan, hittar en kanibalvilde som han döper till fredag, tar sig an honom och lär honom att hans religion är fel och att kristendomen är "the way to go". Kort sagt som vilken rik snorunge som helst som plötsligt får ett slag av karmanäven och ska ut i världen och göra nytta!... Ja, jag har kommit lite längre, men jag orkar inte redogöra för det sista.

Öh, jag inser plötsligt att detta inlägg får mig att framstå som en riktig imbecill! Först genom att räkna upp vilka böcker jag ska läsa. Sedan genom att redogöra för handlingen i en av VÄRLDENS mest kända böcker...

På kvällen slängde jag mig i soffan och drack te och tittade på "Ullared", "Grannfejden" och en dokumentär om ett ryskt barnfängelse... Sådär ja, lite perspektiv på I-landsproblemen också ja...

God natt!

*Denna dröm innehöll en tenta i matematik(!) som jag naturligtvis inte pluggat till. Jag tog en timmes lunch, kom tillbaka och insåg att jag varit borta längre än en timme och därför låg ÄNNU mer efter. Så jag stack och träffade en kompis från högstadiet (som jag inte ens tycker om) hon var i full färd med att dra en bröllopsvagn med en massa studenter i (hon tog studenten och drog väl kortaste stråt antar jag)...
Hur som helst så lyckades vi fixa en häst, jag red på den (medan den drog kärran, som plötsligt var tom!). Vi gick och pratade och jag våndades över min tenta som inte skrev sig själv. Sedan rymde hästen och resten av drömmen gick i stort sett ut på att leta efter den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0