Omnia

Vilken underbar dag! Det var länge sedan jag vaknade upp och var så lätt om hjärtat. Jag var med om något underbart inatt!
jag har varit så oroad över så mycket nu, speciellt de senaste dagarna då min registrering har krånglat.

I natt så drömde jag att jag träffade min farfar, fast han såg inte ut som farfar, han såg ut som ParadiskOskar i Rasmus på luffen han sade att skolan kommer att ordna sig. Ja, det är flera som sagt att det kommer ordna sig, och har själv vetat att det kommer att göra det. Men nu kände jag verkligen det!...
Han var döende och jag frågade honom om han ville att jag skulle sjunga för honom. Han sade att han gärna ville att jag gjorde det. Så jag sjöng Sjung du min dal , samma låt som jag sjöng för farfar när jag satt ensam bredvid honom på sjukhuset, minuterna innan han dog, samma låt som jag sjöng på hans begravning.

Jag vaknade upp av att jag sjöng sista strofen ,"På frihetens dag som kommer".
När jag kom till skolan så började jag tänka på ifall det kanske var så att jag inte VAR registrerad trots allt, men på en gång så så kände jag "Det är klart att jag är registrerad, farfar har ju sagt att det skulle ordna sig!"

..Jag var registrerad, och resten av dagen har varit så lugn, harmonisk och glädjefylld...


Vill ni höra sången så kan ni spola fram till 00.40...





God natt!

Kommentarer
Postat av: Cattis

men vilken underbart fin dröm Elin<3

2010-01-18 @ 22:21:48
URL: http://cahtrinea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0