I offer you the truth, nothing more.

Jag är nästan klar med ett av tre arbeten som ska vara inne imorgon kväll.
Jag har i alla fall fått mycket gjort idag och är faktiskt till och med nöjd över det halvstressade resultatet. Ni kanske undrar vad det är jag ska göra? No more...
Jag håller nu på med instuderingsfrågor till filmen Matrix, inte sådana här: Vem är Neo? Vilken är Trinitys favoritfärg.
Utan mer: 
Roman Jakobson räknar med sju teckenfunktioner: 1.Den referentiella funktionen. 2. Den metaspråkliga funktionen. 3. Den formella funktionen. 4. Den expressiva funktionen. 5. Den konativa funktionen. 6. Den fatiska funktionen. 7. Den kontextuella funktionen. Beskriv Matrix med utgångspunkt från dessa teckenfunktioner! Jämför med Lindgrens analys av Eminems video Mosh!

Såå, jag har lite att göra. Just den frågan jag visade som exempel är jag tack och lov klar med!...

Nu ska jag sova, för jag har haft en känslomässigt uttömmande dag...

God natt!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0