La vie en rose

Som min käre vän Eloisa skulle sagt: "Elin, mon cherie - jag vet inte mycket om känslor, men jag antar att de inte skadar när det gäller att skilja mellan det som är äkta och det som är falskt."

Jag har börjat titta på "So you think you can dance" - med risk för min egen hälsa. Det finns ingenting som hindrar mig från att försöka mig på akrobatiska skutt och lidelsefullt krälande på golvet i mitt eget vardagsrum. Det enda som skilljer mig från de som tävlar är sisådär femton år av träning, i bästa fall. Men det bryr jag mig inte om när jag tror att jag kan, nej nej. Min brist på kroppskontroll leder ofta till att jag skadar mig. Nyss sparkade jag till exempel in tån i ett stolsben - det gör fortfarande ont och jag tror att jag kommer bli lite blå. Men skadar sig gör väl alla duktiga dansare.

Det har varit OLIDLIGT att jobba idag, så fruktansvärt varmt att jag faktiskt seriöst övervägde att lägga mig i dammen och svalka mig. Jag har liksom svettats på smalbenen - vilket jag aldrig gör. Jag och Paulina bestämde att vi skulle åka och bada efter jobbet, så naturligtvis började det regna och åska - igen. Men det var ändå himelskt underbart i vattnet. När vi skulle åka hem så hade det börjat ösregna igen, och Paulinas bil startade inte. Så vi fick stå ute i regnet och vänta på att Mami und Papi - som turligt nog var in da nejborhudd - skulle kommma och starta igång bilen. Det går bra nu, kompis det går bra nu.

A bientôt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0