What it's all about

Dagens inlägg handlar om att Robin Hood var över all förväntan! Jag var inte särskillt peppad inför att se just den filmen, tänkte att den förmodligen inte skulle vara speciellt unik bland andra filmer i samma genre. Men OJ OJ OJ vad fel jag hade. Ridley Scott har gjort ett underbart jobb, Russel och Cate gör rolltolkningarna till works of art och jag höll på att bita av mig pekfingret under sista krigsscenen.

Förövrigt handlade dagen om att jag hamnat på världens bästa VFU-plats (praktik), på gymnasiesärskolan. Att killen i biblioteksdisken på högskolan lät mig slippa betala 100 kronor i förseningsavgift, dagens stjärna till honom. Att Ludde kom hem till mig med glada nyheter och att man - när man cyklar genom stan med solen värmandes i ansiktet, The tallest man on earths nya skiva i hörlurarna och en doft av varma jordgubbar når min vårsnuviga näsa - inser att livet inte är så jobbigt, trots allt!





 

Kommentarer
Postat av: Piddepadde

Var Robin Hood så satfläskans bra då? Har hört att det är en "sådär-ingalunda-anakronistisk-brist-på-nytt-material-och-nya-historier"-film, men man kanske borde ge den en chans och ögna igenom den någon snartkommande sommarafton.

2010-05-19 @ 00:19:50
Postat av: Ohlner

Det är ju för övrigt årets låt du har länkat! Klart bäst på det albumet!

2010-05-19 @ 12:47:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0