It's the seasons!

Så är klockan 15.05 och det börjar redan bli mörkt ute. Jag vet inte om jag ska bli depperimerad eller om jag ska tycka att det är mysigt. Jag älskar ju alla årstiderna, och vintern får mig att känna mig så skönt "landad". Allting är så uppvarvat på sommaren med saker man ska hinna göra. Men på vintern så vill folk inte göra någonting. Förutom jag och mina vänner, som ser vintern som en anledning till att verkligen njuta av mys-dagar med matlagning och lite vin på kvällen. Love it!

Igår var det, som säkert alla vet, julskyltning. Men vad säkert få av er vet så jobbade jag då. Det har jag gjort nu två jular i rad. Det betyder två jular UTAN "Vassbo julmarknad" vilket är ett måste för en mysig julstämmning. Fast å andra sidan så var det nog bara bra att jag inte åkte dit. Sist jag var där så blev jag ganska nedstämd över att det inte var någon snö! Det har ALLTID varit, och SKA ALLTID vara snö på "Vassbo julmarknad"... Men det var det ju inte i år heller. Så då känns det bra att jag har bevarat den traditionen i ljust minne.

Efter jobbet åkte jag hem till Johanna och åt kakor, drack vin och lite honungsrom (honungsrom dricks som likör). Otroligt mysigt, vi kan konsten att njuta av livets goda! eller rättare sagt; jag kan konsten att njuta av Johannas skafferi!

Det känns som om jag äntligen börjar bli bättre i min förkylning. nu kan man nästan höra vad jag säger. Däremot har jag börjat hosta lite... men whatever! Lite högfärdshosta har inte dödat någon!

Nu ska jag gå och julpyssla lite. Men till skillnad från alla små hemmammammor så kommer jag INTE ta bilder på mitt pyssel och läga in det på min blogg! 

Puss /Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0