En dag med skolpolitik och pubertala kameler

Sicken underbar dag det har varit idag! Verkligen, underbart väder, underbara människor och underbart söt, men inte lika adopterbar, Lars Leijonborg. Thats right! Jag har varit på föreläsning med Lars Leijonborg idag. Än't dä lit cooolt dä då så säg?! Det var riktigt bra, jag skämde väl ut mig och svamlade bort mig när jag skulle ställa en fråga. Oerhört pinsamt, oerhört 'Elin'...

Sen var jag, Sandra och Oskar hemma hos Jonas och fikade... Jag svälte nästan hans räv, men gav upp när jag inte orkade spela mer.

Jag förstår inte vad det är med pubertetspojkar och detta eviga spottande?! De går och spottar, sitter och spottar, står, dansar, spelar fotboll.. Och spottar! Kommer den ökade salivutsöndringen med finnarna eller? Jag får gå på tå fram till busskuren för att inte trampa på dessa fjantiga loskor, de är ju så töntigt små och onödiga att det är pinsamt att titta på dem! Idag när jag kom till busshållsplatsen så fick jag först leta (observera LETA) reda på ett rent ställe på marken där det inte var spott. När jag funnit en plats att ställa väskan så kom två killar och satte sig på bänken brevid mig. Skulle tippa på att de var ca 14-15 år. Det tog väl va en minut innan den första löjliga lilla loskan tog mark, följt av 17 andra under de sex minuter av väntan på bussen som återstod. Helt sjukt!

Kan inte någon säga åt de här pubertala kamelerna att spott inte på något sätt imponerar på någon! (eller ja, med tanke på den värld vi lever i så finns det väl alltid nån...)

Det där lät gnälligt, men jag är ärligt talat intresserad!

Här, lyssna på det här ni!



Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0