Kort långfredag!

Glad påsk på er allihopa! Hoppas ni inte äter ihjäl er på ägg eller tigger för mycket godis. Jag har nämligen märkt att man, när man paserat en viss åldersgräns, blir bemött på ett helt annat sätt när man går ut för att "tjäna påskkärring"... Bädå, skämt åsido...

 Jag är i alla fall ensam den här påskhelgen, mammsen, pappsen, syster och Gordon är i småland och hälsar på mormor och morfar. Fast jag är ju inte helt ensam, jag har ju Elmo, han låg brevid mig i sängen och snarkade hela natten. Sådär som kanrar gör ( vet ju inget om det förstås )...

Idag har jag varit hemma hos farfar. Jag och Elmo promenerade dit för att få oss en kopp kaffe/en skål vatten. Men farfar vore inte farfar om han inte hade ett ess i flanellskjortärmen, så även denna gång. Sillpudding minsann, så jag stannade där och snackade lite skit med "gubbarna", de drack nubbe och öl och var allmänt "byiga"... Sådär som jag älskar!!

Tjohopp!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0