Living with pride

En helg full med second-hand-shopping, sexuella rättigheter, mänskliga rättigheter, ekonomisk ångest, dyr mat av tvivelaktig kvalitet, svullna fötter, tårar, skratt, snus (ja, jag skäms)...

Jag, mamma, pappa och Cattis var på pridefestivalen. Jag började nästan gråta när jag såg paraden, när jag såg stolta människor bära tröjor där det står "walking with pride" och tro mig veta att dessa människor, är de som verkligen vet vad stolthet innebär. Jag blir så lycklig när jag ser att det finns en fest för kärlek, där det finns människor som vill visa att de har funnit det som gör en människa lyckligast på jorden!

Jag har sett en söt människa inne på Max, Cattis fick mig att skriva ner det på en servett, resultatet av min amorösa blixt från klarblå himmel var: Jag  tycker du är söt =)

Vi kom fram till att jag skulle gå fram och lägga servetten på hans bord innan vi gick, för att på så vis slippa sitta i samma rum som honom in case of misunderstanding or complete humiliation...
För att kunna genomföra våran mästerplan (hej, vi går på  mellanstadiet) var vi alltså tvungna att gå INNAN honom och hans kompis, vi ville inte lämna något åt slumpen utan började trycka  i oss våra plusmenyer i en rasande takt. Tills Cattis (som vid det här laget har två sorters dipp-såser i hela ansiktet) konstaterar att han gått till kassan för att köpa kaffe (equals, mer tid till oss)...

Vi kunde alltså lugna ner oss och äta luuugnt!

Sen gick han...

Och där satt jag med en servett med en kärleksförklaring på, som kunde varit skriven av en 10-åring...
Jag snöt mig i den, och åt upp mina strips...

God natt

Kommentarer
Postat av: Cattis

naww gumman, men det var väl inte meningen helt enkelt med den där killen...



tack för en bra helg gumman! alltid så kul med dej din lilla galenpanna baborska =D



ses o höres!



KRAAM

2009-08-04 @ 11:16:55
URL: http://cahtrinea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0