Hon är en vampyr...

Så, idag har jag äntligen varit och beställt kurslitteratur! Naturligtvis så var det vissa böcker som redan var upptagna, och naturligtvis så hade de blivit upptagna för typ TVÅ DAGAR SEN. Så ja, där fick jag en kick i det imaginära skrevet!
Men jaja, det löser sig nog det där, vad som däremot är liiite mer oroande är det faktum att jag fortfarande inte får tag i något schema. jag har mailat kursledaren och hoppas verkligen att jag får svar snart.

Jag har varit och lämnat blod idag också, vilket ju alltid får mig att känna mig lite bättre som människa. Jag vet ju att jag är en riktigt bra människa över lag sådär, men det känns bra att fräscha upp den vetskapen och hämta hem lite ny självbekräftelse då och då. "Fröken Vampyr" för dagen bestod av en lång smal kvinna i pagefrisyr. Jag skulle egentligen ha lämnat blod på eftermiddagen, men det passade sig inte riktigt med skjuts och så, så jag chansade och åkte in på förmiddagen istället, min fexibla initiativförmåga verkade dock inte imponera på Fröken Vampyr. Att dömma på det besvärade tonläget hon hade. Jag tyckte faktiskt att hon var ganska otrevlig. Men, som alla andra människor i min närhet, så tinade hon upp.

Jag behövde bara lossa tungans band och börja babbla om blodskräck, väder, järnbrist och menstruation i kombination med järnbrist (vilket INTE är en vinnande kombination, om ni frågar mig)... Det sista ämnet var ett sådant där jag seriöst hade väntat mig pluspoäng för att jag var så självutlämnande! Men som sagt, hon tinade upp!

Vi kom igång och började prata om syltning och saftning och ja, vi skildes som vänner.

Nu ska jag åka och hämta syster!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0