Åh, denna underbara juldagsdekadens!

Jag hade verkligen en UNDERBAR julafton igår! Förutom de självklara familjemedlemmarna (mamma, pappa, syster och myself) så var även min bästa vän och bättre hälft, Malin, här. Inte nog med det, min underbara vän Kim var också här och förgyllde kvällen.

Vi åt julbord och spelade Svammel (jätteroligt spel!).

Idag har jag, mamma och syster suttit framför tv:n, iförd morgonrockar, och tittat på Bröderna Lejonhjärta!
En av mina absoluta älsklingssagor och favoritfilmer. Jag satt och funderade på hur många repliker från den filmen som sitter i ryggmärgen, sedan jag var liten. Hur många år som än förflyter så kommer jag ändå ALLTID att minnas lösenordet för att komma in i Törnrosdalen. "All makt åt Tengil, vår befriare!"...

För när man var barn så gjorde varenda färgstarkt uttalande ett sådant intryck att det tatuerades in i hjärnan och förblev där. Jag kommer nästan ihåg tonfallet i varenda replik.

Ikväll ska jag och Malin ut och svina lite! Hehe!

Här ska ni få något fint!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0