Well however...

Gud vad jag har hunnit med mycket idag. Inte för att jag varit speciellt produktiv eller aktiv. Men dagen har svängt ganska mycket. Först var jag och Josefin (min kusin från småland) ute med hundarna på förmiddagen, det var stekhett och jag gick i bikini för att utnyttja varje sekund som stod emellan mig och den eftertraktade men lika saknade; solbrännan!

Sedan kom mami hem från jobbet. Jag bestämde mig för att åka in till stan och uträtta lite ärenden. Jag har haft ett ömmande behov av sandaler hela våren och försommaren, det är inte så skönt att gå med Converse-kopior när det är 30 grader varmt... Men jag hittar aldrig något jag tycker om, och denna gång var inget undantag. Jag förstår inte årets skomode, dessa förbannade jesussandaler eller remsandaler eller vad man nu i fantasins tecken vill kalla det och jag ger blanka fan i vad de heter. Men det är ju nästan det enda som finns! Skitbra om man har korta fötter. Men vad är det för jäkla imbeciller till designers som totalt glömt bort att ränder som går längs med kroppen gör den LÄNGRE! och att tvära ränder gör den BREDARE... Jag har ju inte så breda fötter, men de är väldigt stora! Man behöver ju för fan skinn från en hel ko för att kunna linda de där remmarna runt mina gigantiska fötter! Det såg ut som att jag hade långa smala snöskor på mig. Nä, det dissade jag!

Sedan gick jag förbi The Body Shop och förde en liten inre monolog med mig själv.
Jag behöver ett nytt puder, och jag handlar ju bara smink på Body Shop och MakeUp Store. Men jag har ju inte jättetätt med cash, man kan väl säga att ingen av de Sugar-daddys jag mailat har hört av sig. Så jag gick förbi flera gånger innan jag bestämde mig för att gå in...


När jag gick ut därifrån med min lilla gröna kasse så irrade jag runt på stan ett tag, utan någon som helst struktur så gick jag upp och ner längst holmgatan. Tills min kollega ringde och berättade om en smärre (ganska stor) tabbe jag gjort på jobbet dagen innan. Jobbigt!

Så fort jag lagt på så kände jag bara att; "Elin, det är bara du som gör sådana här saker!"...
Men jag orkar inte hålla på att klandra mig själv för sådana här saker. Det är bara att ta åt sig, inse faktum och låta det rinna av. Gjort är gjort! Jag är en förvirrad, ostrukturerad och lätt klumpig person men å andra sidan så är det inte många som orkar vara sådan och samtidigt orkar ha ett bra självförtroende och en positiv drivkraft.

Men mitt i allt detta så inser jag att jag har glömt min lilla gröna påse någonstans! Mitt bleka, dyra puder kanske befinner sig hos en brunkrämsinkletad fjortis som är på väg att sälja den vidare för en flaska billigt vin (som inte kostar HÄFTEN SÅ MYCKET som MITT puder)... Jag fick panik!

Det värsta var att jag inte kom ihåg var jag var när jag sist hade den. Jag hade ju sprungit fram och tillbaka som en drogad spårhund utan luktsinne.
Men lugn ba lugn folks! Jag hittade den inne på Bergquists skor!

Då kom jag på att en sådan händelse kan prägla en hel dag. Om jag inte hade hittat den så hade jag varit sur över att de pengarna jag efter mycket om och men spenderat, varit borta. Men nu när personalen på Bergquists tagit hand om den och jag fick tillbaka den, så gjorde det dagen mycket bättre än den varit redan innan jag köpte pudret! Ganska konstigt!
Att ganska banala saker kan påverka en så mycket...

Sen var jag, mami och papi hos farmor... Men jag orkar inte skriva om det just nu!

Puss och go'natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0