Mycket ställningstagande blir det

Alltså det här med Eu-valet... Jag vet verkligen inte vad jag ska rösta på. Att rösta blankt känns inte som ett alternativ, för jag ser det som varje människas skyldighet att vara någorlunda politiskt engagerad. Annars har man inte rätt att klaga! Jag menar, politik är inte svårt att sätta sig in i. Men jag undrar hur JAG vill ha det? Jag skulle vilja ha någon som driver miljöfrågor, och gämställdhetsfrågor! Jag skulle faktiskt kunna tänka mig att rösta in en vänsterpartist för att driva fram just genusfrågan. Det behövs ett rötägg i eu-parlamentet som kan driva just de frågorna...

Det verkar som att jag måste förklara en viss sak för vissa människor här. Bara för att man röstar in en person från ett visst parti så betyder inte det att det är det partiet man vill rösta fram i riksdagsvalet. Jag kan tillexempel tänka mig att första på Feministiskt Initiativ i riksdagsvalet, det betyder ju inte att jag vill att de ska vinna valet, förresten vet jag att de inte kommer göra det. Nej, jag röstar på dem för att jag tycker att gämställdhetsfrågorna fått fel fokus i föregående valet. Det kallas att stödrösta. Jag röstade borgerligt i förra valet, nåsta gång tror jag jag kommer rösta på FI, KD eller MP. KD och MP vill jag rösta på för att de inte ska "ramla ur" riksdagen (speciellt KD). FI är ju inte med i riksdagen, men där gäller det bara att visa lite god vilja!... Jag tror verkligen på koalitionsregering!

Jaja, sen vill jag bara avsluta genom att pika mina vänner Oskar och Karin... TITTA PÅ "DEBATT" FÖR FAN SÅ ATT NI FÖRSTÅR LITE AV VAD SOM PÅGÅR I SAMHÄLLET!...Haha!


Tänk vad mycket det är som styr vårat samhälle egentligen




Gör ett val vänner!


Kommentarer
Postat av: Oskar

Jag ska börja titta på debatt när du börjar korrläsa dina blogginlägg(och när jag skaffat en tv) =P

2009-05-23 @ 11:26:31
URL: http://aherostale.blogg.se/
Postat av: Emma

Rösta på miljöpartiet! Det är det vettigaste, med tanke på i hur snabb takt jorden förstörs, och med tanke på hur lite som görs.

För övrigt tycker jag att du kan låta KD ramla ur riksdagen. De vill ju bara stört familjiga konservativa icke-jämlika saker. Dessutom allierar de sig med djävulen på jorden: Jan Björklund. (Som tror att alla problem bäst löses med ett kok stryk).

2009-05-23 @ 12:50:03
Postat av: Karin

Elin, debatt kommer aldrig finnas i mitt liv. ge upp!

2009-05-23 @ 12:58:26
URL: http://freakbynature.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0