Efter regn kommer regnbåge!

Idag har jag ägnat mycket tid åt att läsa "Skämmerskans dotter" en barnbok/äventyrsbok. Jag har totalt glömt bort hur skönt det är att bara ligga och läsa och drömma sig bort. Jag var väldigt duktig på det när jag var yngre, skulle väl rent utsagt kunna säga att jag var proffs på det! Låta sig försvinna och känna någon annans känslor för ett par timmar. Ett välkommet avbrott i allt tänkande, annars är det väldigt mycket sådant just nu. Jag tänker och tänker, tillslut vet jag inte vad som stämmer längre och då är jag rädd att tappa greppet om, ja om allt!

Jag försöker skriva lite också. Jag ska ju vara med på en diktutställning Arenan nästa vecka. Det borde inte vara så svårt att greppa några av alla tankarna i huvudet och tvinga ner dem på ett papper. Men jag har alltid haft svårt för att skriva om sådant som faktiskt berör mig. Jag har säkert fyra eller fem dikter som jag har börjat på de senaste veckorna, men jag kan inte bestämma mig för hur jag vill ha dem, så jag funderar på att väva ihop det jag tycker är bra och göra något av det. I värsta fall så har jag lite drygt 50 dikter att välja bland, dikter som jag skrivit förut. Fast de känns inte så aktuella längre.

FARFAR JAG SAKNAR DIG SÅ! Nu gör det sådär ont igen, nu när jag sitter här i en av dina gamla skjortor. Jag hade ett litet moment i tvättstugan igår när jag hängde upp en av dina skjortor på tork och insåg att din doft var borta. Nu kan jag inte ligga och lukta på dem innan jag somnar. För nu luktar de mig, ingenting!

God natt mina kära vänner!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0