Nollställd

Åh, jag har legat och läst i FYRA timmar nu, och har en sådan där overklighetskännsla som man får när man har levt sig in i någon annans värld ett tag. Själv har jag levt mig in i Jessicas värld.
Jessica är 15 år och kär i Arvid, samma natt som hon förlorar sin oskuld så blir hon gravid.
Hela boken handlar om fördomarna, omgivningens reaktioner och Jessicas tankar kring sin framtid.

Fatta att man blir lite rubbad i huvudet när man följt en 15-årings känsloregister i så många månader, men det mesta av vad det innebär. Tagit del av så starkt förmedlade känslor, blivit arg, ledsen och glad. Allt detta på FYRA timmar.

Pust, det var ljust när jag började läsa. Nu är det mörkt, och även fast jag vet att det här läsandet är precis vad jag borde göra (ja, det är ju faktiskt det mina studier går ut på) så känns det som att jag slösat bort en hel dag.

Jag har en sådan himla lust att baka! Men för att baka så måste jag göra rent ugnen, och det har jag inte alls en himla lust till. Så, jag tror att jag ska gå ut på en promenad ett tag, fundera över vad jag ska äta till middag.

Länkar en recension av boken här!

Well, vi hörs! Jag märker ju att det finns några som är här om dagarna. Vilket är snorkul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0