Typ, engagemang...

Jag vet inte om det är rätt av mig, men jag tycker att föräldrar ska anstränga sig för att se till deras barn får en sund världsbild. Idag ska jag på en föreläsning som heter "Föräldrar emellan". Såhär står det om föreläsningen:

"Ett sätt att stärka föräldrars makt i ett samhälle där kommersiella och massmediala krafter allt mer manipulerar våra barns och ungdomars behov och beteende. Vi är fristående från kommun och skola och förbehåller oss rätten att ha ett kritiskt perspektiv på skolans och samhällets utveckling"

Jag hoppas att det kommer vara smockat med folk. Jag förutsätter att det kommer vara det. Ja, jag vet att det är jobbigt att vara förälder, att man som förälder möter tips, krav, måsten och förväntningar hela tiden - Men jag tycker att om man skaffar barn så har man inte råd att luta sig tillbaka och undvika att engagera sig i den samhälleliga utveklingen. Tvärtom så måste man vara steget före och fungera som en mentor.

Jaja, nog om det. Nu ska Oskis och jag gå och köpa pizza.


Kommentarer
Postat av: solace

jag håller helt med.

jag tycker att skaffar man barn så måste man vara "helt klar med sig själv först". Man måste ha arbetat lite med sig själv och sina mönster. Och man måste vara medveten att det är Föräldrarna som kommer skapa barnens trygghetsgrund i livet. Veta vad det är man ger sig in i.

Jag har kompisar som redan nu i 21års åldern känner sig redo att skaffa barn. Men själv känner jag att jag har så mycket eget bagage att ta itu med innan jag överhuvudtaget skulle kunna tänka tanken. Jag vill vara klar med mig själv, min självkänsla och invanda mönster innan jag tar på mig ansvaret för ett nytt liv! Är jag inte klar med mig själv så tror jag varken att jag kommer kunna njuta, om ens klara av, att ha skaffat familj!



hur var föreläsningen?!

vet du om den kmr till andra delar av landet?

2010-02-26 @ 01:07:08
URL: http://solacement.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0