I've been waiting on my own, to long.

Just nu vill jag byta liv med Anna Anka. Då skulle jag lägga mig vid min pol, göra några knipövningar och skita högaktligen i vad folk tyckte om mig. Vad enkelt och skönt det skulle vara!
Nu sitter jag här och blickar ut över ett bord fullt med räkningar (betalda, tack och lov), går jag ut i köket kan jag lyssna på min uppgivna, ekande röst i det sorgligt tomma kylskåpet.

Hade jag varit Anna så hade jag sagt "Fuck you!" och beställt en ceasarsallad med extra mycket parmesanost pch krutonger.

Men jag är inte Anna Anka. Jag är en 21-årig student som tar fullt studielån för att kunna plugga fem år för att utöva ett yrke som har lika hög status som parkeringsvakt.
Jag pluggar så mycket jag orkar för att hänga med i ett ämne jag - efter bara två veckor - ligger efter i.

Jag har precis haft mens för andra gången denna månad. Min kropps sätt att säga "Fuck you!".

Just nu vill jag bara krypa ihop i min säng och lukta på en av farfars gamla skjortor - och intala mig att de efter flera tvättar fortfarande luktar som honom.
Fast det gör de inte. De luktar tvättmedel och torkrum som egentligen är ett förråd.

Jag var bara inte gjord för denna dag.



Kommentarer
Postat av: Carl

Kram på dig

2010-02-28 @ 23:03:06
Postat av: solace

Här får du en kram!

Hade tänkt skriva så innan jag såg att även carl gett dig en.. Men du får en till iaf! ♥

2010-03-01 @ 10:44:47
URL: http://solacement.blogg.se/
Postat av: Elin Jernberg

Tack! Nu blev det bättre...

2010-03-01 @ 16:14:09
URL: http://alotlikelife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0