Välkommen till Gökboet!

Hej hopp, whoppee-dee-doo osv...!
Igår var jag på mitt första träningspass sedan, ja sedan högstadiet kändes det som (egentligen var det ca 1,5 år sedan jag tränade). Ett enkelt trettio minuter långt Corepass..

Core
Core som betyder kärna syftar på att man tränar upp kroppens kärnparti som är ryggen och magen. Det är mycket viktigt för vår kroppshållning och balans.
Under 30 minuter tränar vi styrka och stabilitet i dessa muskler som hjälper oss att orka sitta eller stå upprätt hela dagarna. Övningar som kan förekomma är ex. crunches, sit ups och rygglyft kombinerat med funktionella övningar som övar balans och stabilitet.
Passet kan med fördel kombineras med andra gruppträningsaktiviteter. Du arbetar alltid efter dina egna förutsättningar.

Det var sådär lagom jobbigt, innan så trodde jag att jag skulle falla i koma av utmattning. Eller ja, det visste jag att jag inte skulle göra, men jag tänkte "bäst att ställa in sig på att man kommer kollapsa, så blir jag positivt överraskad sedan!"... Och det blev jag.

När jag steg innanför dörren hemma så möttes jag av Per Gessles smöriga stämma, han höll precis på att slutföra sin paradlåt "Kung av sand". Jag kände att något var i görningen, vred huvudet åt höger och möts av Kim och Oskar, iklädda kalsonger och förkläden, tända ljus i hela köket. Pojkarna lagade mat.

Kvällen i övrigt blev ganska lugn, vi tittade på film och jag fick mina ostbågar, som jag tjatat om hela veckan. Kim och Oskar drack - ganska mycket - öl...
Natten blev dock inte lika harmonisk. Jag gick och lade mig vid elvatiden, eftersom jag skulle upp och träna tidigt på förmiddagen dagen efter (idag). Efter att ha sovit någon timme så vaknar jag av att oskar kommer och lägger sig brediv mig, och fnittrar. Jag behövde inte vänta länge innan Kim gjorde detsamma...
"Men vafaaan... GÅÅÅÅÅÅ!"
"Tihi, nej..."
"Men lämna mig ifreee'rååå!"
"Va inte så hatisk Jernis!"
"Men GÅÅÅÅÅÅÅ!"

Jag samlade mina superwoman-krafter och knuffade ner Kim från sängen
" *falsettgnäll*...Men ajeee, " (Han lät precis som ett litet barn)

De reste sig upp och vinglade ut.

Imorse klagade Kim på att han hade ont. Jag njöt eftersom att jag tyckte att han förtjänade det (han hade ramlat in i elementet när jag knuffade honom).

Sen gick jag på BodyBalance.

BodyBalance
I bodybalance tränar du styrka, balans och smidighet med rörelser från bland annat yoga och pilates. Rörelserna görs till följsam musik. Om du är intresserad av att stärka dina mag- och ryggmuskler samt förbättra din smidighet och balans, då är bodybalance passet för dig. Upplägget är detsamma varje gång vilket gör det lätt att lära sig rörelserna. Vid regelbunden träning kommer du att förbättra din koncentrationsförmåga, din mentala närvaro, din kroppskontroll och din balans.
Du kommer att må bättre helt enkelt.

Jag kommer att ha träningsverk imorgon och i övermorgon. Akta're gosse!



Kommentarer
Postat av: Cattis

mmm antar att du går och tränar på "sekten" dvs Må bättre?;)

2010-02-07 @ 21:21:53
URL: http://cahtrinea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0