If i only could relax in this confusion, if i could dance with you the way we used to

Jag funderar på att börja med någon rolig aktivitet i höst. Jag vill börja dansa mer! Tyvärr så är ju inte utbudet av dansstilar sådär hätteupphetsande här i Falun. Det verkar vara begränsat till (ålderskris-hej-jag-är-40+-och-vill-förverkliga-mig-själv-och-skaka-mina-svenska-höfter-till-latinska-rytmer)salsa eller linedance (nej, att dansa på en linje känns inte lockande!). Jag vill dansa något coolt - som Krump! Eller Hip-hop, eller Lindy hop!
Eller är jag för gammal för att stå och luftjucka i ett par baggybyxor? Undra om jag - rent fysiologiskt - har möjligheten att bli riktigt bra på att dansa krump eller hip-hop? Jag skulle nog vara tvungen att träna något alldeles fruktansvärt, men det skulle kanske gå.

(Nej, jag tänker inte sitta här och lova att att göra en GI Jane-transform à la Demi Moore, det kommer ändå bara sluta med att jag sitter här om några månader med chipsflottiga fingrar och hittar på ursäkter till VARFÖR jag hamnade framför tv:n istället för på löparspåret)

Jag kan dock lova att jag tänker gå och sova nu. Ba'så'ni'vet!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0