a day of this and that

Jag har hunnit med både medeltidsmarknad i Leksand och grillfest i Borlänge idag. Det är väl ungefär vad man kan önska av en dag egentligen! Jag fick träffa mina sötnötter Karin och Maria i Leksand, vi har suttit i solen haft trevligt, jag har sett och hört Patrask vilket alltid får pulsen att slå lite extra. Sen skyndade jag hem och bytte om och efter det så åkte jag och mamma till Borlänge på grillfest - kurdisk grillfest!
Vi hade jättekul och jag fick nys om en ny religion - alevism!

Jag älskar att lära mig nya saker och att träffa folk med olika religiösa tillhörigheter! Jag har märkt att ju mer jag lär mig om andra religioner, desto lättare är det att hantera och förstå det som pågår i världen. Jag orkar inte hetsa upp mig över kulturkrockar eller fundamentalister, för jag vet att det är så mycket mer än det.

Kommentarer
Postat av: Cattis

jag tycker oxå sånt är jätte kul och intressant :)



hör gärna av dej om du/ni ska på flera såna där grejjer, ja om jag får vara med? :p



kram

2010-06-01 @ 15:54:46
URL: http://cahtrinea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0